در مراسم عصر جمعه ۸ دی ۹۶
در مراسمی با حضور زمانی‌قمی استاندار یزد، تابش نماینده مردم اردکان، مقیمی فرماندار اردکان، امام‌جمعه عقدا و جمعی از مسئولان استان و شهرستان؛ ۵ روستای بخش عقدا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
 
«محمدرضا تابش» در این مراسم با اشاره به مشکلات پیش‌روی دولت، با بیان این‌که به‌دنبال تسویه حساب و مقصریابی در این حوزه نیستیم؛ گفت: ظرفیت‌های کشور بسیار زیاد است و در شرایطی که تحریم‌ها، جنگ و... داشتیم سربلند بیرون آمده‌ایم و خوشبختانه امروز در مسیر توسعه و پیشرفت انقلاب و کشور قرار گرفته‌ایم.
 
نماینده مردم اردکان با تقدیر از حمایت‌های تمام مسئولان در انجام این پروژه بزرگ گفت: در قانون شرکت گاز کشور، سرانه هر فرد ۱.۵ میلیون تومان سرمایه‌گذاری است؛ اما به‌واسطه محرومیت منطقه و حق آنان برای بهره‌مندی از گاز طبیعی، یک پروژه ۵ میلیاردی توسط شرکت گاز در این ۵ روستا اجرا شده است.
 
وی با بیان این‌که گازرسانی به این منطقه تحول بزرگی در حوزه اشتغال به‌وجود خواهد آورد افزود: حل مشکل اشتغال جوانان منطقه مسئله‌ای مهم است؛ اما در اردکان ما به‌دنبال ارتقای شغلی جوانان بومی هستیم درحالی‌که در بسیاری از مناطق کشور، هنوز مسئله اشتغال حل نشده است.
 
تابش با تأکید بر این‌که با تعامل و صبر می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد؛ یادآور شد: سیاست بومی‌گزینی در صنایع و به مسئله آلودگی زیست‌محیطی اردکان نیز با پی‌گیری‌ مسئولان در حال انجام است.
 
منوچهر فلاح نیز گفت: در انجام این پروژه ۱۴ کیلومتر خط تغذیه و ۴۱ کیلومتر خط توزیع احداث شده و برای گازرسانی به این روستاها اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با ببان این‌که عملیات گازرسانی به این روستاها از شهریور سال ۹۵ آغاز شده، افزود: دو روستای حسن‌آباد انارکی و چاه‌افضل نیز به‌زودی از این نعمت برخوردار خواهند شد.
 
وی از اجرای دو پروژه گازی دیگر در شهرستان اردکان خبر داد و گفت: اجرای ایستگاه تقلیل فشار سی‌جی‌اس ۱۰۰ هزار مترمکعب در ساعت برای مجتمع فولاد و محور صنعتی اردکان با اعتبار ۸ میلیارد تومان به‌زودی آغاز می‌شود.
 
فلاح، گازرسانی به بخش خرانق را پروژه دیگر شرکت گاز استان عنوان کرد و افزود: این عملیات با ۶۰ کیلومتر خط لوله فلزی و ۳۰ کیلومتر خط توزیع و ۲ ایستگاه تحت فشار در سال ۹۷ آغاز خواهد شد.
 
گفتنی است در این مراسم، پایان گازرسانی به روستاهای فخرآباد، خواستکوه، زرجوع و بلیل و دوگان و پازر با اعتبار ۵ میلیارد تومان اعلام شد.