فرماندار اردکان در پیامی به‌مناسبت ۱۶ آذر:

فرماندار اردکان در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر، ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو، مهم‌ترین شاخصه دانشجویان را آزادی در اندیشه و استقلال در کلام و رفتار دانست و اظهار امیدواری کرد موانع حرکت‌های دانشجویی برای دست‌یابی به جامعه‌ای بهتر و مترقی‌تر برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان متن این پیام بدین شرح است:

 

به نام خدا

قشر دانشجو؛ یک قشر کارگشا، خلّاق و جسور و نمادی از فرهیختگی، دانایی و توانایی است.

 

دانشجوی امروز، به سبب روحیّهٔ پرسش‌گرانه و عدالت‌خواهانه، مُعارضِ ذهن‌های استبدادطلب و مداخله‌جو و آگاه‌ترینِ افراد به مسائل روز کشور در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و... است و به‌همین سبب دشمنانِ داخلی و خارجی همواره به این قشر نگاهی ابزاری برای دست‌یابی به اهداف خود داشته‌اند.

 

مهم‌ترین شاخصهٔ دانشجو، آزادی در اندیشه و استقلال در گفتار و رفتار است و اگر فضای مناسب برای این مهم فراهم آید؛ دانشجوی مترقّی مجال بروز توانمندی‌ها و اثرگذاری‌هایش را پیدا می‌کند؛ لذا اگر در جامعه عزمی راسخ برای رهایی از استبداد و فساد و روی‌دادنِ تحوّلات مثبت اجتماعی، دسترسی به آزادی و ترقّی و ارتقای سطح زندگی آحاد جامعه وجود داشته باشد؛ باید موانعِ حرکت‌های دانشجویی برداشته شود.

 

بررسی سوابق جنبش‌های مدنی و اصلاحات اساسی در کشور نشان می‌دهد دانشجویان و فرهیختگان نقشی اساسی و بی‌بدیل را در این حرکات ایفا کرده‌اند و پتانسیل جوانی به‌همراه شجاعت و عقلانیّت، دانشجویان را از سایر اقشار متمایز و آنان را پیشتاز بسیاری از موضوعات کرده است.

 

دانشجویان که نسبت جمعیّتی بزرگی از کشور را تشکیل می‌دهند؛ ظرفیّتی بالقوّه برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب هستند و شوربختانه از این پتانسیلِ پابه‌کار و ارزنده کم‌تر استفاده شده است.

 

این‌جانب ضمن گرامی‌داشت یادوخاطرهٔ شهیدان دانشجو، ۱۶ آذر را به همهٔ دانشجویان به‌ویژه دانشجویان شهرستان اردکان تبریک گفته و امیدوارم با افزایش آگاهی و بینش، در مسیر کسب علم و اخلاق و تلاش برای ساختن ایرانی بهتر و آبادتر موفّق باشند.

 

هادی مقیمی
فرماندار شهرستان اردکان
۱۶ آذر ۱۳۹۷