نشست مجمع اعضای شورای دانش‌آموزی اردکان

فرماندار اردکان در نشست مجمع اعضای دانش‌آموزی اردکان با بیان این که سازمان دانش‌آموزی غنیمتی است که باید قدر دانسته شود؛ اضافه کرد: انتخاب مشاور دانش‌آموز فرماندار مقوله‌ای جدید به‌شمار می‌رود که بسیار ارزشمند است.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی با بیان این‌که همیشه اولین‌ها مسئولیت‌شان حساس‌تر و مهم‌تر است تا مسیر را باز کنند تصریح کرد: در آینده این تجربه خوب می‌تواند به‌کار بیاید و قابل استفاده شود.


وی اظهار کرد: مشاور کسی هست که طرف مشورت قرار می‌گیرد و باید با رعایت امانت‌داری و صداقت کامل مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را منعکس کند.


فرماندار اردکان گفت: مشاور با ایجاد شبکه‌ای در درون دانش‌آموزان نظر فرماندار را متقابلاً منعکس کند و یک حلقه بسیار خوب بین فرماندار و دانش‌آموزان ایجاد نماید.


مقیمی یادآور شد: مشاور باید دارای صفات و ویژگی‌هایی باشد که مهم‌ترین آن صداقت، اصالت و نجابت است و با مطالعه در حوزه کارش این جایگاه خود را حفظ می‌کند.

 

حسینعلی ملانوری، رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد نیز با اشاره به این‌که این شهرستان از لحاظ پتانسیل بالایی که در حوزه دانش‌آموزی دارد سومین شهرستان برتر است؛ افزود: به مدت یکسال دانش‌آموزان برای حضور و اجرای برنامه‌ها در حوزه تشکیلاتی آموزش دیده‌اند.


وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها اجتماعی نمودن دانش‌آموزان است؛ چرا که وقتی دانش‌آموز برنامه‌های خود را اجرا می‌کند عزت و اعتماد به نفس‌شان بالا می‌رود و فعالیت‌های این‌چنینی در دوران دانش‌آموزی خود تمرینی برای فعالیت‌های اجتماعی و زمینه‌سازی برای مسئولیت اجتماعی خود در آینده است.

 

وی گفت: بحث ما این نیست که درس‌خواندن را بی‌اهمیت جلوه دهیم بلکه باید دانش‌آموزان همت مضاعفی در حوزه‌های فرهنگی، عمومی مثل آب و برق و گاز و در حوزه خدمات عمرانی و هر حوزه‌ای که مرتبط و مد نظر است؛ داشته باشند.


ملانوری افزود: اگر این اتفاق بیفتد؛ فصل نوینی در حوزه دانش‌آموزی و فعالیت‌های اجتماعی در شهر اردکان محقق خواهد شد.


این مسئول تأکید کرد: شهرستان اردکان این پتانسیل را دارد که در فعالیت‌ها و برنامه‌های سطح کشور میزبان شود؛ چراکه یکی از پایه‌های اصلی و اساسی برای این کار، خود دانش‌آموزان هستند که در این زمینه می‌درخشند.

 

شهرستان اردکان ۱۸ هزار دانش‌آموز دارد که در ۱۲۰ مدرسه در حال تحصیل‌اند./ ایرنا