فرماندار و رئیس کمیته مبارزه با قاچاق کالا هشدار داد:
فرماندار اردکان در جلسه کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه گفت: قاچاق کالا و ارز سرمایه‌های بسیاری را از کشور تلف می‌کند و در شهرستان اردکان نیازمند تعامل نمایندگان سه‌قوه برای مبارزه با این معضل هستیم.
‌‌‌
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، 'بهروز شهابی‌زاد' نقش اداره صنعت، معدن و تجارت را در این موضوع بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اطلاع‌رسانی از عملکرد سامانه جامع انبارها، انجام بازدیدهای میدانی و بررسی حجم معاملات واحدها توسط این اداره ضروری است.
‌‌‌‌
فرماندار و رئیس کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان با بیان این‌که تمامی صنوف و واحدهای نگهداری مشمول، موظف به ثبت‌نام در این سامانه هستند؛ خواستار ارائه گزارش هفتگی روند ثبت‌نام از سوی اتحادیه‌های صنفی و اداره صمت و برخورد جدی با احتکارکنندگان به‌ویژه واحدهای بزرگ شد.
‌‌‌‌
وی همچنین قاچاق سوخت را از مسائل مبتلابه شهرستان اردکان عنوان کرد و گفت: واحدهای مرغداری مستقر در مسیر خط لوله گاز ملزم به جای‌گزینی سوخت فسیلی با گاز می‌شوند.
‌‌‌‌
شهابی‌زاد تعداد این واحدها را ۳۸ واحد مرغداری در بخش‌های مرکزی و عقدا اعلام کرد و گفت: این مسئله علاوه بر کاهش آلودگی‌ها، نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق سوخت دارد و جهاد کشاورزی موظف شده تا در صورت عدم انعقاد قرارداد این واحدها با شرکت گاز، هیچ‌گونه سوخت مایع به آنان تحویل داده نشود.
‌‌‌‌