جلسه شورای اجتماعی شهرستان اردکان با هدف تبادل‌نظر و چاره‌اندیشی در خصوص مشکلات اجتماعی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی این موضوع با حضور فرماندار اردکان و مدیران مرتبط شهرستانی صبح روز شنبه ۱۱ آذر ۹۶ در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این نشست گفت: افزایش امنیت و پیش‌گیری از معضلات اجتماعی و تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌های فعالیت اجتماعی از وظایف این شورا به‌منظور ارتقای سلامت اجتماعی است.
 
وی بیان داشت: پرداختن به مسائل اجتماعی به‌دلیل گستردگی و حساسیت باید با تعیین و حفظ اولویت‌ها و به‌صورت تخصصی دنبال و از تصمیمات و اقدامات جزیره‌ای و سلیقه‌ای پرهیز شود.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان با تأکید بر اهمیت همکاری بین دستگاه‌ها برای ثمربخشی اقدامات، بر نقش بهزیستی و شهرداری در این حوزه تأکید کرد و افزود: گرایش به ارائه آمار در حوزه‌های عمرانی در شهرداری‌ها همه‌گیر شده و این در حالی است که باید با کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، سلامت اجتماعی افزایش یابد.
 
فرماندار اردکان گفت: پروژه‌های عمرانی به انسان سالم و شاداب نیاز دارند و اگر آرامش در جامعه برقرار شود؛ بسیاری از معضلات بعدی نیز کاهش خواهد یافت. وی با اشاره به انتشار نتایج یک پژوهش علمی و وضعیت نامطلوب جامعه در حوزه آرامش روانی گفت: شهرداری‌ها باید به سمت ساخت پارک‌های گفت‌وگو حرکت کرده و نقش خود را در جهت گسترش فرهنگ گفت‌وگو و تمرین مدارا ایفا کنند.
 
وی اظهار داشت: روی‌کرد علمی باید در اقدامات و اظهارنظرها مورد توجه قرارگرفته و آموزش‌های لازم نیز در مباحث اجتماعی به خانواده‌ها و جامعه هدف داده شود.