در جشنواره فرهنگ‌سازی و ترویج زایمان طبیعی مطرح شد:
فرماندار اردکان در جشنواره فرهنگ‌سازی و ترویج زایمان طبیعی و ایمن در اردکان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در این خصوص، گفت: فرهنگ‌سازی در همه امور یکی از پیش‌شرط‌های اساسی برای کاهش تبعات و مشکلات ناشی از آن است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی افزود: بر اساس گزارش‌های موجود، زیادبودن آمار عمل سزارین نسبت به زایمان طبیعی یکی از دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان است؛ چراکه کشورمان در این زمینه رتبه دوم جهانی را داراست.
 
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید گفت: ترویج زایمان طبیعی از جمله مهم‌ترین بسته‌های این طرح است و برای تشویق مادران به زایمان طبیعی، تمامی هزینه‌های بیمارستانی آن توسط دولت پرداخت می‌شود.
 
فرماندار اردکان با اشاره آمار رو به رشد عمل سزارین، استفاده از ظرفیت ماماها برای آموزش و آگاهی‌بخشی و بهره‌گیری از همایش‌های مختلف برای ترویج زایمان طبیعی و ایمن را راهشگا دانست.
 
این همایش صبح روز دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶ با سخنرانی دکتر محمدعلی کریم‌زاده در تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان برگزار شد و در پایان، نمایشگاه این جشنواره شامل تجهیزات پزشکی، کتاب‌های سلامت بانوان و... توسط مسئولان گشایش یافت.
 
گفتنی است در حاشیه این همایش از «ماما»های برتر شهرستان اردکان تجلیل شد.