بهروز شهابی‌زاد بار دیگر تأکید کرد:
فرماندار اردکان گفت: از مسئولان استان یزد انتظار می‌رود به مردم اردکان اعلام کنند که این فرمانداری، نقشی در اعطای مجوز برای راه‌اندازی برخی واحدهای صنعتی ندارد یا آنکه تمام اختیارات صدور مجوز را به مسئولان اردکانی بسپارند تا کمتر در میان مردم، نگرانی ایجاد شود.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، 'بهروز شهابی‌زاد' روز یکشنبه به ایرنا افزود: دغدغه اصلی اداره محیط زیست و فرمانداری اردکان این است که افرادی به منظور استقرار کارخانه در شهرستان، استعلام و موافقت اصولی را از سازمان‌ها و ادارات استان یزد دریافت و آن‌ها هم زمین را به متقاضیان واگذار می‌کنند بدون آنکه فرمانداری اردکان مطلع شود.
 
به گفته وی اردکان، ظرفیت و پذیرش استقرار واحد صنعتی جدید را ندارد و مردم هم از استقرار واحدهای جدید ناراضی هسنند و انتظار دارند مسئولان شهرستان پاسخگو باشند؛ درحالی‌که مسئولان این منطقه عملاً نقشی ندارند.
 
وی با طرح این سؤال که 'چگونه می‌توان از اتفاقی که نظر و موافقت اداره محیط‌زیست و فرمانداری اردکان در آن دخیل نبوده؛ دفاع کرد' ادامه داد: البته صنایعی در شهرستان اردکان مستقر است که برای ثابت کردن آلودگی آن‌ها نیاز به کار کارشناسانه، آنالیز و منطق است.
 
فرماندار اردکان اضافه کرد: تاکنون مستندی از سوی کارشناسی دال بر آلودگی واحدهای صنعتی ارائه نشده است؛ باید این را در نظر داشت که برخی واحدهای صنعتی در عرف و افکار عمومی در شهرستان اردکان آلوده جلوه داده شده‌اند و مردم را به شدت نگران کرده‌اند.