فرماندار اردکان در دیدار کاظم نجفی فیروزآباد رئیس نظام دامپزشکی استان بر استفاده حداکثری از توانمندی علمی نظام دامپزشکی در حوزه تصمیم‌گیری‌ها و کمک به دامداران برای بهره‌وری حداکثری از امکانات تأکید کرد.
 
بهروز شهابی‌زاد با اشاره به این‌که شهرستان اردکان یکی از قطب‌های مهم پرورش دام‌هایی نظیر اسب و نژادهای خاص بز و گوسفند است؛ از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی دامپزشکی در اردکان به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در این حوزه یاد کرد و اظهار امیدواری نمود با بهره‌‌گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان، به موفقیت‌های مهمی در این حوزه دست یابیم.
 
وی ورود نژادهای پربازده به شهرستان اردکان را زمینه‌ساز تشکیل گنجینه ارزشمند ژنی دام سبک در استان ارزیابی کرد و از آمادگی شهرستان برای اعطای تسهیلات درخصوص ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی دامپزشکی برای تکمیل چرخه درمان و شناسایی بیماری‌های دام خبر داد.
 
گفتنی است در ابتدای این نشست، کاظم نجفی فیروزآباد رئیس نظام دامپزشکی استان به ارائه گزارشی از وضعیت استان و شهرستان در حوزه دامپزشکی پرداخت.
 
وی گفت: تاکنون موردی از ورود آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان و شهرستان گزارش نشده و مراقبت‌های ویژه برای شناسایی موارد احتمالی در جریان است.
 
نجفی فیروزآباد از اعطای مجوزهای کلینیک جراحی دام در استان خبر داد و واردات بزهای نژاد سانن و... به اردکان را موجب تنوع ذخیره ژنی استان دانست.