در پیامی صورت گرفت:
به مناسبت سی‌امین سالگرد رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی (ره) فرماندار اردکان در پیامی از عموم مردم استان یزد برای حضور در مراسمی که به همین منظور برگزار می‌شود؛ دعوت کرد.
 
متن پیام فرماندار اردکان بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
خاتمی زنده‌دل، چهره تابناک مبارزات خستگی‌ناپذیر روحانیت روشن‌ضمیر در دهه‌های اخیر این مرز و بوم بود. او روشنفکری متدین و مجتهدی بزرگوار، و از خوبان امینی بود که اگر نتوان گفت بی‌نظیر، مسلماً کم نظیر بود.
 
این‌ها، در کنار ده‌ها صفت نیکِ گفته و ناگفته‌ی دیگر، از اوصافی است که حضرت امام خمینی (ره) پایه‌گذار جمهوری اسلامی ایران در سوگ رحلت عالم عالی‌قدر و مجاهد بی‌بدیل، حضرت آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی (ره) امام‌جمعه فقید شهرهای اردکان یزد به کار برده‌اند.
 
مردمانی که سال‌های سال از وجود پربرکت آن پیر فرزانه بهره برده‌اند و در فضای قدسی حضور او نفس کشیده‌اند و سادگی و بی پیرایگی‌اش را به‌درستی و با تمام وجود درک و لمس کرده‌اند، بر فقدان بی‌جبران آن اسوه اخلاق و مردم‌داری شهادت می‌دهند.
 
 
و امروز سی سال از آن مصیبت جانکاه گذشته است و گویی داغ مردم قدرشناس استان یزد همچنان از نبود و رحلت ایشان تازه است...
 
 
این‌جانب ضمن گرامی‌داشت سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله خاتمی‌ره از عموم مردم شریف و قدرشناس استان یزد دعوت به‌عمل می‌آورم تا در مراسمی که به‌همین منظور در روز پنجشنبه دهم آبان به نام و یاد ایشان در کنار تربت پاک‌شان و مسجد کوشکنو، پایگاه انقلاب اسلامی در اردکان که سال‌ها آن مرحوم، امامت جماعت آن را عهده‌دار بودند، شرکت فرمایند.