با حضور فرماندار اردکان برگزار شد:
فرماندار اردکان در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در روستای مذهبی توت در بخش خرانق اردکان، ضمن گرامی‌داشت روز ۱۳ آبان که به روز ملی مبارزه استکبار جهانی نام گرفته گفت: این روز یک نقطه عطف در تاریخ نظام و انقلاب است.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی با دعوت از مردم برای مشارکت باشکوه، اهمیت حضور در راهپیمایی امسال را بیش از هرزمانی دانست و گفت: مردم ایران با حضور خود به دنیا نشان خواهند داد که همچنان امریکا را به عنوان مظهر استکبار جهانی می‌شناسند.
 
 
وی با بیان این‌که ملت ایران همواره در چهل سال اخیر مورد تحریم‌های ظالمانه امریکا قرار داشته؛ گفت: مسئله مانور اخیر رئیس‌جمهور امریکا بر مسئله تحریم‌ها، تازه نیست و کشور و مردم، راه مقابله با آن‌ها را در طول سالیان گذشته به‌خوبی دریافته است.
 
 
فرماندار اردکان سپس با اشاره به برگزاری آیین عزاداری دهه آخر ماه صفر در روستای مذهبی توت گفت: عزاداری در روستای توت اردکان براساس باورها و اعتقادات مردم شکل گرفته و نباید با برخورد سلبی با آن مقابله کرد؛ بلکه در این جریان می‌توان از ظرفیت حضور مردم استفاده بهینه را برد.
 
 
وی با بیان این‌که عزاداری‌ها باید به‌صورت یک نتیجه مثبت و عملی در زندگی ما تجلی و نمود پیدا کند؛ اظهار داشت: در شرایطی که از برخی تریبون‌ها، به راحتی با آبروی افراد بازی می‌شود؛ نمی‌توان گفت که عزاداری‌های ما اثرگذار بوده است.
 
 
مقیمی ادامه داد: باید نیاز مخاطبان در حسینیه توت شناسایی شود و با ادبیات و روش فرهنگی مناسب به آن‌ها پاسخ داده شود.
 
 
فرماندار اردکان بیان داشت: وظیفه ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه بسیار سنگین است و با برنامه‌ریزی مناسب و نیازسنجی صحیح، می‌توان از این حضور، استفاده بسیارمناسب فرهنگی را برد.
 
 
در ادامه این نشست هریک از اعضا به بیان اقدامات صورت‌گرفته، مشکلات و کمبودها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.
 
 
گفتنی است هرساله با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر، تعداد زیادی از مردم شهرستان اردکان و شهرهای مختلف کشور برای شرکت در آیین عزاداری در این روستا گردهم می‌آیند.