فرماندار و رئیس ستاد مناسب‌سازی شهرستان اردکان:
فرماندار اردکان در جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان گفت: شهری برای همه شعاری است که شهرداران و دهیاران می‌بایست سرلوحه خود در راه شهرسازی قرار دهند.
 
وی بیان داشت: همه رؤسای ادارات و نهادها موظف‌اند دسترسی همه اقشار به‌خصوص معلولان و سالمندان را مناسب‌سازی نمایند و به همین منظور کمیته‌ای متشکل از نظام‌مهندسی، بهزیستی و شهرداری  با بررسی کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی، وضعیت مناسب‌سازی فضاها را برای تردد معلولان و سالمندان بررسی، استانداردسازی و اصلاح کنند.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان افزود: این کار با زمان‌بندی مشخص از دستگاه‌های دولتی آغاز می‌شود تا در سایر مکان‌های عمومی نیز تسری یابد.
 
وی بیان داشت: برای تحقق شهر بدون مانع در اردکان، لازم است شهرداری‌ها با توجه به اختیاراتی که در این حوزه دارند؛ پیش از اجرای طرح‌های عمرانی، طرح‌های مناسب‌سازی را پیش‌بینی و اجرایی کنند.
 
پوردهقان‌اردکان تأکید کرد: هرچند چندین سال است عنوان شهر بدون مانع را از طرف سازمان بهزیستی به اردکان اطلاق نموده‌اند ولی باید نقاط ضعف را برطرف کرد تا بتوان از این عنوان دفاع نمود. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در معابر شهری اردکان روند مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری تاحدودی قابل‌قبول بوده است.
 
فرماندار و رئیس ستاد مناسب‌سازی شهرستان گفت: طرح مناسب‌سازی و ایجاد شهر بدون مانع به‌منظور انجام اصلاحات موردنیاز برای مناسب‌شدن مسیر به منظور تردد اقشار مختلف از جمله معلولان، از قبیل همسطح سازی، اصلاح شیب، رفع موانع و… انجام می‌شود.