معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: مردم و مسئولان باید برای رونق گرفتن کتاب‌خوانی تلاش کنند.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان افزود: وجود و رونق نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان اردکان زمینه رشد و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را افزایش می‌دهد؛ چراکه که مخاطب می‌تواند کتاب موردعلاقه خود را به دست آورد و حتی به دیگران نیز توصیه کند.
 
 
معاون فرماندار اردکان اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب در اردکان به نظر می‌رسد سرانه کتاب‌خوانی بیشتر از آمار ثبت‌شده باشد.
 
 
وی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی آموزش‌وپرورش در حوزه کتاب‌خوانی گفت: این ارگان باید حضور پررنگ‌تری در برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد.
 
 
معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: کودکان و نوجوانان در محیط مدارس با شیرینی مطالعه کتاب آشنا می‌شوند و علمی که از آن دوران به دست می‌آورند برای همیشه باقی می‌ماند.
 
 
کرمانیان یادآور شد: اگر اردکان به نام یونان کوچک و خاستگاه گفتگوی تمدن‌ها مشهور است؛ به دلیل وجود اندیشه‌ها و طبع‌های رشد و پرورش یافته‌ای است که برای آن‌ها ارزش قائل شده‌اند.
 
 
وی ادامه داد: خوشبختانه امسال برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی برای تمام شهرستان ازجمله بخش‌های تابعه در نظر گرفته‌شده و این، کار پسندیده‌ای است.
 
 
کرمانیان پیشنهاد داد برنامه‌هایی همچون نقد کتاب‌های مختلف، برگزاری شب‌های اردکان با محوریت کتاب، معرفی بهترین کتاب خوانده‌شده توسط کارمندان و... در شهرستان اجرایی شود.
 
 
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به‌عنوان هفته کتاب جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده است؛ افزود: هرساله ویژه‌برنامه‌هایی بدین مناسبت در شهرستان برگزار می‌شود.
 
 
حسین پایدار گفت: مطالعه کتاب در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی می‌شود.
 
 
این مسئول ازجمله برنامه‌های این هفته را مسابقات کتاب‌خوانی، عضویت رایگان، دیدار با امام‌جمعه و فرماندار شهرستان، اجرای شب‌شعر به نام یار مهربان، برگزاری کارگاه سلامت در کتابخانه، گشایش نمایشگاه کتاب و... دانست.