با حضور فرمانداران اردکان و میبد انجام شد:

فرماندار اردکان در گردهمایی توجیهی آغاز طرح نسخه الکترونیکی شهرستان‌های اردکان و میبد که روز دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸ در سالن سنایی مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد؛ اجرای این طرح را یکی از گام‌های مؤثر در تکمیل طرح تحول نظام سلامت دانست.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، 'بهروز شهابی‌زاد' طرح تحول نظام سلامت را یکی از برنامه‌های اساسی و مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: هدف اصلی در اجرای این طرح ارتقای سلامت جامعه، تأمین و توزیع عادلانه منابع و ایجاد رضایت در بیماران است.

 

وی با ابراز امیدواری مبنی بر ادامه این طرح با حمایت مجلس شورای اسلامی، کاهش فشار مالی به مردم در حوزه بهداشت و درمان و دسترسی آنان به خدمات باکیفیت را از نتایج ارزشمند طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت: رضایتمندی عمومی در این خصوص در سطح جامعه مشهود و ملموس است.

 

فرماندار اردکان با بیان این‌که اجرای نسخه الکترونیک بر اساس قانون یک تکلیف برای بیمه‌های کشور است؛ افزود: توسعه زیرساخت‌های نسخه الکترونیک انجام شده و در مرحله دوم به نقطه آموزش پزشکان؛ داروخانه‌ها و مراکز درمانی رسیده‌ایم.

 

وی حضور پزشکان مجرب و خوش‌نام را موجب طرح نام استان یزد به‌عنوان قطب درمانی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد چالش‌های اولیه اجرای این طرح با همکاری خوب پزشکان، فرهنگ‌سازی در مردم و تشریح لزوم اجرای آن کاهش یابد.

 

نماینده عالی دولت، افزایش سرعت در ارائه خدمات و کاهش خطاهای احتمالی به‌خصوص در داروخانه‌ها را از مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیک دانست و گفت: مجموعه اداری شهرستان آماده همکاری در جهت اجرای کامل طرح به‌عنوان بخشی از تحقق هدف 'دولت الکترونیک' است.

 

'شهابی‌زاد' در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به وجود زیرساخت‌های الکترونیکی مناسب در شهرستان‌های اردکان و میبد، اجرای این طرح با سرعت انجام شده و مورد رضایت شهروندان قرار گیرد.

 

گفتنی است در این نشست، 'فلاح' فرماندار میبد،'دریجانی' مدیرکل بیمه سلامت استان و جمعی از پزشکان، داروسازان و کادر پزشکی و درمانی شهرستان‌های اردکان و میبد نیز حضور داشتند.