مهم ترین مسئله شهرستان ابرکوه، آب است

فرماندار ابرکوه در جلسه شورای اداری یکی از اولویت های شهرستان را مسئله تأمین آب صنایع و منطقه شرق ابرکوه عنوان کرد و گفت: ابرکوه یک منطقه کویری است و با توجه به اینکه ده ها هزار میلیارد تومان در بخش فولاد، کاشی و دیگر صنایع سرمایه گذاری شده، شهرستان به شدت نیازمند آب است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، محمد حسین امامی فرماندار ابرکوه در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد به بیان مشکلات شهرستان در بخش های مختلف پرداخت و گفت: شهرستان کمتر توسعه یافته ابرکوه در بخش توسعه قطعاً با حمایت دولت سیزدهم یکی از قطب های آینده استان خواهد بود.

فرماندار ابرکوه یکی از اولویت های شهرستان را مسئله تأمین آب صنایع و منطقه شرق ابرکوه عنوان کرد و گفت: ابرکوه یک منطقه کویری است و با توجه به اینکه ده ها هزار میلیارد تومان در بخش فولاد، کاشی و دیگر صنایع سرمایه گذاری شده، شهرستان به شدت نیازمند آب است.

امامی تصریح کرد: حدود 80 لیتر آب برای بخش کشاورزی، شهرک های گلخانه ای و پهنه دام و طیور است که با تأمین اعتبار در حوزه کشاورزی، آب مجتمع های دام هم تأمین می شود تا تحول بزرگی در حوزه دام داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه پرورش دام سبک و سنگین حداقل 15 هزار ظرفیت خالی موجود می باشد ولی مشکلاتی که در بحث نهاده ها وجود دارد ضربه سنگینی به دامداری ها وارد کرده که باید ریکاوری شود.

فرماندار ابرکوه ابراز کرد: پالایشگاه تبدیل گاز به فرآورده های نفتی که به تازگی استارت آن خورده و 10 واحد کاشی که هر کدام حداقل 150 تا 200 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند، در انتظار حمایت دولت هستند.

مقام عالی دولت در ابرکوه تصریح کرد: در حوزه منابع طبیعی یک درخت سرو کهنسال 4500 ساله موجود می باشد که جهانی است و می تواند یک منبع اقتصادی بزرگ برای کشور باشد همچنین یک طرح جامع برای آن تهیه شده و تأمین اعتبار در سطح ملی می خواهد که نیاز است ردیف بودجه برای آن دیده شود.

وی در پایان با اشاره به جمعیت ۱۵هزار نفری بخش بهمن گفت: این بخش در حوزه درمانی به یک بیمارستان ۲۵ تخت خوابی نیاز دارد.