به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ همزمان با ميلاد كريم اهل بيت (ع) ، مراسم جشن گلریزان با حضور فرماندار بافق ، مدیر عامل ستاد دیه استان يزد و سایر مسئولان و خیران شهرستان بافق در زورخانه مالک اشتر این شهرستان برگزار شد .

فرماندار بافق در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت برگزاری این جشن را در این روز و زورخانه مالک اشتر را به فال نیک گرفت و گفت : ورزش زورخانه ای و پهلوانان و ورزشکاران این ورزش جزء افتخارات این شهرستان هستند.

سید مهدی طلائی مقدم جشن گلریزان را بستر و زمینه ای مناسب در راستای جلب مشاركت و كمك های مردم برای آزادی زندانیان آبرومند و نیازمند جرائم غیر عمد عنوان كرد و از خیریان شهرستان خواست تا در این امر خیر و خداپسندانه گام برداشته تا با پرداخت وجوه نقدی خود زمینه آزادی زندانیان غیرعمد را فراهم کنند.

مدیر عامل ستاد دیه استان يزد در اين مراسم ضمن گزارشي از اقدامات صورت گرفته اين ستاد گفت: ستاد دیه استان درآمدهای مقطعی مانند برگزاری چنین جشن هایی دارد و از درآمدهای پایدار بی بهره است و با تحقق آن می توان با برنامه ریزی مناسبی در جهت حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد گام برداشت.

اسلام افشون در خصوص زندانيان جرائم غيرعمد و محكوميت هاي مالي گفت: برخی از این محکومیت ها و شرایط حبس به وجود آمده برای افراد متاثر از مسایل مالی و شرایط اقتصادی است که در مواردی بدون نیت سوء درگیر آن شدند؛ شرایط کنونی این زندانیان و خانواده آنها را تنها معرض مشکلاتی قرار می دهد که هیچ سودی برای آنها و جامعه ندارد.

وي گفت : در حال حاضر ۱۳۹ نفر محکوم مالی غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی این محکومان ۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

گفتني است در این مراسم خیرین نیکوکار بافقي مبلغ يك ميليارد و 530 میلیون ريال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا نمودند.