به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛  فرماندار بافق به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان به سوالات آنها پاسخ داد.

محمد زاده رحمانی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر امسال 71 پروژه با اعتباری بالغ بر143 میلیارد تومان کلنگ زنی یا به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: صرفا پروژه ای افتتاح یا کلنگ زنی می شوند که از قبل پیش بینی و اعتبار وهم شیوه اجرا در نظرگرفته شده است.

زاده رحمانی به مهم ترین پروژه ها اشاره و بیان داشت: 12 پروژه مهم در شهرستان آماده بهره برداری یا گلنگ زنی است که به نمایندگی از همه دستگاهها انتخاب شده و اعتبار آن بالغ بر 25500میلیارد ریال است.

فرماندار بافق تصریح کرد: از مجموع سه پروژه  در حوزه شهری توسط شهرداری به بهره برداری می رسد که اعتبار آن 25500میلیون ریال است. در حوزه کشاورزی 13پروژه با اعتبار 43570میلیون ریال که افتتاح واحد پرورش طیورکه تمام مکانیزه وسبز است در قطرم با اعتبار15 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان بافق اظهار داشت: در بحث گازرسانی هم سه پروژه که جمع اعتبار آن 146هزار میلیون ریال است که شامل افتتاح ساختمان امدادی و اداری ناحیه گاز بافق با اعتبار 18میلیارد ریال و شروع عملیات گازرسانی به کوشک با اعتبار 120میلیارد ریال که تامین اعتبار ودر کمتر از یکسال کوشک و روستاهای آن و 5 روستای شهرستان بهاباد از نعمت گاز برخوردار خواهند شد وبا اجرای این پروژه بافق یکی از شهرستان های سبز کشور از لحاظ برخورداری از نعمت گاز خواهد بود.

زاده رحمانی تصریح کرد: در حوزه مخابرات 11 پروژه با اعتباری بالغ بر 71هزار345 میلیون ریال ، حوزه ورزش وجوانان 4 پروژه با اعتبار 1230میلیون ریال، درحوزه برق رسانی 7 پروژه با اعتبار 13937میلیون ریال، حوزه راهسازی 3 پروژه که دوپروژه از جمله روکش آسفالت بافق – زرند با اعتبار 40هزار میلیون ریال و بزرگراه یزد- بافق که 43 کیلومتر نصب علائم وگارد ریل با اعتبار 415700میلیون ریال انجام شده است. در این حوزه آغاز عملیات احداث و تکمیل باند دوم بافق- بهاباد شروع خواهد شد که از سمت بافق تا سه راهی کوشک با هماهنگی وهمکاری بین بخشی شرکت سنگ آهن مرکزی و اداره کل راه وشهرسازی انجام می شود که قیر مورد نیاز با پیگیری فرمانداری توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین و زیرسازی آن با اعتباری معادل 240هزار میلیون ریال توسط شرکت شرکت سنگ آهن مرکزی انجام شود. افتتاح فاز اول جاده بافق- ساغند نیز 57 کیلومتربا اعتبار 30هزار میلیون ریال  زیر بار ترافیکی می رود.

فرماندار بافق ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن دو پروژه با اعتبار6850میلیون ریال، در حوزه فرهنگ و ارشاد کلنگ زنی ساختمان پردیس هنر با اعتبار 20میلیارد ریال، افتتاح ساختمان پلیس های تخصصی سه گانه با اعتبار 3میلیارد ریال، بهزیستی 8 پروژه با اعتبار 2340میلیون ریال، شرکت سنگ آهن مرکزی دوپروژه با اعتبار 323هزار میلیون ریال، حوزه منابع طبیعی شروع عملیات عمرانی پخش سیلاب دشت قطرم – شادکام با اعتبار13هزار میلیون ریال نیز خواهد بود.

زاده رحمانی در ادامه در خصوص احداث فرودگاه نیز بیان داشت: در بحث فرودگاه هم کد دریافت شده ولی مشکل اصلی سرمایه گذار است. دو تیم  سرمایه گذار دعوت و نشستی برگزار شد و تامین مکان انجام شده ولی یک سرمایه گذار انصراف و دیگری در مرحله امکان سنجی است.

این مقام مسئول در خصوص میزان اشتغال در شهرستان گفت: در کل سا ل96  در مجموع 2015نفر اشتغال در 192 کارگاه بوده که 100کارگاه پیمانکاران معادن و شهرداری و 92 کارگاه هم متفرقه و بنگاهای زود بازده بوده است. تا پایان دی ماه هم 2003 نفر اشتغال جدید داشتیم و از اول سال 97 تا پایان دی ماه 136کارگاه جدید از تامین اجتماعی کد دریافت کردند.

فرماندار بافق همچنین در خصوص اخذ عوارض دو درصد از معادن نیز افزود: در سفر استاندار به بافق بحث پرداخت عوارض دو درصد مطرح شد و پیگیری هایی صورت گرفت بعد از اخذ رای دیوان محاسبات اداری، مکاتباتی با 17 معدن شهرستان انجام و پرداخت قانونی عوارض از معادن اخذ خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه قرارداد معدن کوشک سال آینده به پایان می رسد چه برنامه ای برای واگذاری این معدن به شرکتی که هم سهم کارگران وهم بافق را به صورت عادلانه پرداخت کند دارید بیان داشت: متولی این کار وزارت صمت است ولی چه از ما استعلام بشود چه نشود نکات پیرامون این معدن یادداشت وتمام نقاط ضعف و قوتی که دارد ارسال خواهیم کرد.

وی در خصوص جاده سیروس آباد هم افزود: جاده سیروس آباد با اقدامی که در حوزه معاون عمرانی استاندار شد قرار براین شد به صورت مشارکتی اقدام شود و 5 کیلومتراز این جاده وارد انعقاد قرارداد شده و از اواخر امسال شروع خواهد شد.

زاده رحمانی در خصوص تغییر و تحول در ادارت شهرستان هم گفت: تا امروز 4 رئیس اداره تغییر کرده و تا پایان سال هم تغییراتی را در سطح مدیران ادارات خواهیم داشت.تنظیم خبر: علی رضا عبداللهی/