همزمان با هفته ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی ؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛  همزمان با هفته ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی ، مانور ضربتی مدیریت بحران توزیع برق استان یزد با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، فرماندار و معاون فرمانداربافق ، مسئولین شرکت توزیع برق یزد ، گروه های عملیاتی استان خراسان جنوبی و اعضای شورای مدیریت بحران بافق در محل منطقه گودگوار این شهرستان برگزار شد.

فرماندار بافق در حاشیه این مانور گفت: خوشبختانه شهرستان بافق از لحاظ پایداری شبکه در جایگاه برتر کشورقرار دارد و در زمینه پوشش شبکه برق از استان ها مختلف پشتیبانی می شود.

محمد زاده رحمانی افزود: این مانور به منظور سنجش میزان آمادگی کمک رسانی مجموعه مدیریت برق شهرستان های استان و همچنین استان های هم جوار در مواقع بحرانی بافق برگزار شد.

وی با اشاره با اهمیت آمادگی در برابر حوادث طبیعی و جلو گیری از قطع برق در مواجه با این گونه حوادث تصریح کرد: تجربه نشان داده است پس از بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی به خصوص زلزله اولین حادثه ای که اتفاق می افتد قطع برق می باشد که این مشکل میتواند اثرات منفی ومشکلات زیادی در مباحث امنیتی و روانی جامعه بر جای می گذارد که باید هر چه زودتر به حالت عادی برگردد.

گفتنی است این مانورکه با حضور 25 اکیپ از استان های یزد، فارس و خراسان جنوبی در منطقه گودگوار بافق برگزار شد قریب به ۳۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط اصلاح و بهینه سازی و همچنین تعداد ۸۰۰ کاور و ۵۰ عدد مقره سوزنی و ۵۰۰ عدد کاور کراس آرم با هزینه ای بالغ بر 400 میلیون ریال در لوازم مصرفی نصب و تعویض شد.