به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛کمیته حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بافق با حضور فرماندار، رئيس دادگستري ، دادستان شهرستان و دیگر اعضاء در فرمانداری بافق  تشکیل جلسه داد.

فرمانداري بافق با اشاره به وظایف ادارات و سازمانهای دولتی در خصوص حفظ و حراست از اراضی ملّی اظهار داشت: زمین خواران با تصرف غیرقانونی، احداث ساختمان و فروش به غیر، سعی می كنند تا خود را درگیر با صاحب یا صاحبان اراضی نکنند و خریداران ناآگاه از موضوع که اغلب از قشر مستضعف جامعه هستند طرف دعوی مالک زمین شوند.

سيد مهدي طلايي مقدم مهمترین رسالت این كميته را حفاظت و صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات دانست و گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند از وقوع تصرفات جلوگیری نمود اطلاع رسانی به مردم است که اینکار با هزینه کم و با نصب تابلو انجام پذیر است.

وي با اشاره اينكه مردم نقش موثري در حفظ منابع دارند ، گفت: متولی حفاظت و صیانت از منابع و اراضی ملی را نباید فقط اداره منابع طبیعی بدانیم بلکه همه مردم و مسئولین و دستگاههای دولتی و نهادها و سازمانها در قبال این منابع خدادای حس مسئولیت و دلسوزی کنند و باید این فرهنگ بعنوان فرهنگی عمومی در بین آحاد جامعه نهادینه شود تا بتوان این امانت را به نسل های آینده رساند.

طلايي مقدم در ادامه ضمن تاكيد به ادارات خدمات رسان يادآور شد : سازمانها و ادارات خدمات رسان نباید به اراضی ملی که بر روی آنها بدون مجوز قانونی ساخت و ساز صورت گرفته خدمات ارائه دهند.

فرماندار بافق اظهار داشت:قانون وظایف همه دستگاهها را به صراحت مشخص کرده و ضرورت دارد با تعامل و همکاری متولیان امر موارد به جدیت پیگیری شود.

وي با اشاره به اينكه با زمین خواران و تصرف کنندگان اراضی منابع طبیعی شهرستان با قاطعیت برخورد شود ، تأكيد كرد با هرگونه ساخت وسازهاي بدون مجوز به شدت برخورد قانوني شود.

در ادامه جلسه اعضاء به تبادل نظر پرداخته و مواردي در راستای اقدام به موقع ادارات متولی و همکاری عوامل انتظامی و نيز لزوم استعلام متولیان امر ساخت و ساز و صدور اسناد قبل از هر اقدام از ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و ... به تصویب رسید.