به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ همزمان با شروع هفته بسيج و با حضور سرپرست فرمانداري بافق، مدير آموزش و پرورش، جانشين ناحيه مقاومت بسيج و جمعي از مسئولان شهرستان آيين زنگ بسيج در آموزشگاه دخترانه نمونه فردوس نواخته شد.

سرپرست فرمانداري بافق در اين آيين از بسیج  به عنوان یك حركت منظم و سازمان یافته اجتماعی نام برد و گفت: به همت بسيج و بسيجيان دوران دفاع مقدس و ساير برنامه هاي كشور با سربلندي به پيروزي رسيد.

محمد زاده رحماني از استقلال كشور در حوزه هاي مختلف سياسي، علمي و فرهنگي ياد كرد و اظهارداشت: مقام معظم رهبري قريب 18 سال است به جنبش نرم افزاري اشاره نموده اند ولي آنطور كه مورد نظر و تاكيد ايشان مي باشد پيشرفت نكرده است.

وي رشد و ترقي علم و دانش را وظيفه آموزش و پرورش و آموزش عالي برشمرد و تصريح كرد: نهاد و سازمان هاي كشوري براي جذب نيروي انساني مورد نياز خود بايد علاوه بر مدرك به مهارت افراد توجه ويژه اي داشته باشند.

زاده رحماني مدرك گرايي در كشور را معضل فرهنگي و علمي كشور خواند و گفت: دانش آموزان بايد در كنار تحصيل به مهارت آموزي توجه داشته باشند، زيرا اگر امروز به فكر مهارت باشنددر آينده با مشكل اشتغال روبرو نخواهند شد.

سرپرست فرمانداري بافق از وجود معادن، نفت و آب به عنوان سه منبع عظيم طبيعي در روي زمين نام برد و اظهار داشت: نسل آينده ممكن است با كمبود اين منابع روبرو شده و زندگي براي اين نسل سخت گردد، لذا بايد از حالا به فكر تربيت و پرورش افرادي سخت كوش و متفكر براي آينده باشيم.

مدير آموزش و پرورش بافق در اين آيين، دانش آموزان را به عنوان يك بسيجي فعال خواند و گفت: هركس براي نظام و انقلاب مي طپد، بسيجي است.

جانشين فرماندهي ناحيه مقاومت بسيج بافق هم از اقتدار ملي و حضور آگاهانه بسيج در عرصه هاي مختلف ياد كرد و گفت: بسيج نهادی است كه با هدف پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی بوجود آمده است.