فرماندار بافق تاکید کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ فرماندار بافق به همراه معاون فرمانداری و بخشدار مرکزی از فروشگاه صنایع دستی حصیری بافق بازدید کرد.

سید مهدی طلایی مقدم در این بازدید با اشاره به اهمیت صنایع دستی بعنوان میراث گرانبهای گذشتگان و یکی از از محور های اساسی سند چشم انداز توسعه  بافق بر ضرورت حفظ ،نگهداری و انتقال آن به نسل جدید تاکید کرد.

وی صنایع دستی حصیری بافق را در سطح استان یزد بی نظیر دانست وتصریح کرد:  محصولات و صنایع دستی حصیری این شهرستان که از الیاف درخت خرما ساخته می شود  در سطح استان و حتی کشور بی نظیر است و از کیفیت مطلوب و بالایی برخوردار است.

طلایی مقدم ادامه داد: از آنجایی که مواد اولیه این صنایع از درخت خرما تامین می شود می تواند نقش ارزنده ای در اشتغال خانگی و درآمد زایی خانوار های بافقی داشته باشد.

فرماندار بافق همچنین بر لزوم معرفی وشناساندن صنایع دستی شهرستان بافق به سایر نقاط کشورتاکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا اماکنی که در معرض گردش توریست و گردشگران در شهرستان قرار دارد به عرضه این محصولات اختصاص یابد تا  مسافرانی که از این اماکن بازدید می کنند  از صنایع دستی بافق به عنوان سوغات سفر بهره مند شوند.

سیدمهدی طلایی مقدم در ادامه تصریح کرد: باید با برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی تولید محصولات صنایع دستی زمینه توسعه و گسترش آن در بین نسل جوان و همچنین اقتصادی نمودن این صنعت فراهم شود.