به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ کاروان سلامت و امید سازمان داوطلبان هلال احمر با محوریت ترویج مفاهیم خودمراقبتی و ارائه خدمات پیشگیری در ادامه سفرهاي استاني خود به شهرستان بافق در استان يزد رسيد.

سرپرست فرمانداري بافق در اين مراسم با اشاره به نشان جمعيت هلال احمر گفت : اعضاي جمعيت هلال احمر نشان ماه بر سينه دارند.

محمد زاده رحماني جايگاه جمعيت هلال احمر را از نظر بين‌المللي بسيار حائز اهميت خواند و خاطر نشان كرد: دو نهاد صليب سرخ و هلال احمر بزرگترين شبكه بشر دوستانه غيرسياسي و امدادرساني جهاني را تشكيل مي‌دهند كه فعاليت هاي آن بر پايه بشردوستانه و نيكوكاري استوار است.

زاده رحماني در پايان سخنان خود به منظور تقدير از هم نوع دوستي و خدمت رساني جمعيت هلال احمر شعري از زبان مولوي بدين شرح قرائت كرد :

باغ ها را گرچه دیوار و در است                 از هواشان راه با یکدیگر است

شاخه ها را از جدایی گر غم است           ریشه هاشان دست در دست هم است

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان يزد از حضور و استقرار کاروان سلامت و امید سازمان داوطلبان هلال احمر در بافق خبر داد و گفت: تیم‌های پزشکی مستقر در اين برنامه به مراجعه کنندگان خود خدمات پیشگیری با مفاهیم خود مراقبتی را ارائه می‌دهند.

عباس‌ احدپور افزود: در این راستا چادرهای متعددی در تخصص‌های زنان، روانشناسی، پزشک عمومی‌، متخصص داخلی در پارك آهنشهر شهرستان برپا شده است كه در کنار این خدمات به مراجعه کنندگان آموزش‌های امدادی، بهداشت دهان و دندان، و همچنین خدمات مروجین سلامت ارائه می‌شود.

وي نخستین هدف این سفر نامه را ترویج فرهنگ داوطلبی بین آحاد جامعه و اقشار مختلف جامعه خواند و گفت : از دیگر اهداف این سفرنامه ترویج فرهنگ کمک های نوع دوستانه به شکل دائم الخیرات و مستمر است، بستر شناسی مناسب برای ترویج فرهنگ وقف و نیکوکاری معرفی خیرین و داوطلبین نمونه کشوری و الگوسازی از این افراد برای تعمیم حرکت نیکوکارانه در  سراسرجامعه است.

گفتني است در اين برنامه مساعدت فرمانداري به مبلغ 2 ميليارد ريال براي ساماندهي پايگاه امداد جاده اي سه چاهون و مجتمع درماني هلال احمر شهرستان و پنج هزار متر مربع زمين از سوي خيرين اهدا شد.

گفتني است سرپرست فرمانداري بافق به اتفاق مدير عامل جمعيت هلال احمر استان از چادرهاي هلال كه در زمينه هاي مختلف پزشكي ، سلامت ، تغذيه و امداد رساني برپا شده بود بازديد كردند.