فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ اولین همایش هم اندیشی خیرین شهرستان بافق با حضور فرماندار، معاون مدیرکل بهزیستی استان یزد، مسئولان و اعضای موسسات خیری و جمعی از خیران شهرستان در محل بیت الرضا بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در این همایش ضمن تبریک آغاز ماه بهمن و چهلمین سال انقلاب اسلامی گفت: دو موضوع اساسی ایجاد شبکه اینترانت داخلی و همچنین فراهم آوردن زمینه درآمد پایدار برای موسسات خیری باید در دستور کار مجمع خیرین واقع شود.

محمد زاده رحمانی شهرستان بافق را دارای ظرفیت های متعدد در زمینه های صنعت، کشاورزی و... عنوان و تصریح کرد: موسسات خیری می توانند با درخواست مجوز در زمینه هایی که قادر به انجام فعالیت هستند زمینه ایجاد درآمد پایدار را فراهم آوردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم در بحث فعالیت موسسات خیری در زمینه ایجاد درآمد پایدار مجوزهای لازم را خارج از بروکراسی اداری به آنها اعطا کنیم.   

فرماندار بافق در پایان توانمند سازی مددجویان را یکی دیگر از مباحث مهم و اساسی در این امر عنوان کرد و گفت: موسسات خیری باید کمک هایی که به مددجویان می کنند در راستای توانمندسازی این افراد باشد تا سالیانه از تعداد افراد جامعه هدف و خدمت گیران کم شود.

مدیر عامل موسسه خیران بافق نیز در این همایش هدف عمده خانه خیرین را ارتقا و گسترش فرهنگ خیرخواهی و نیکوکاری در شهرستان بصورت خیر جمعی عنوان کرد.

حسن امیر زاده با بیان اینکه طی یک سال اخیر قریب به ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان موسسات خیری این شهرستان کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری کرده اند تصریح کرد : تمامی موسسات می توانند به صورت تعاملی این اقدام را انجام دهند به طوری که اولویت نخست درمان و بعد تحصیل و معیشت افراد باشد.