به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان بافق بافق ؛ معاون فرماندار بافق در جلسه برنامه ريزي و هماهنگي اعزام راهيان نور ، راهیان نور را تداوم دوران دفاع مقدس ناميد و گفت: اعزام کاروان راهیان نور مخصوصا برای جوانان لازم است زیرا آنها را با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا بیشتر آشنا می کند .

محمد علي طالعي به همکاری بیشتر مسئولان ذیربط برای اعزام پر شور کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشورتأکید کرد و افزود: بهترين روش براي بازگو كردن خاطرات جنگ تحميلي و رشادتهاي رزمندگان بازديد از مناطق جنگي است.

وی با اشاره به اهمیت حضور اقشار مختلف در مناطق جنگی ، لزوم همکاری و مشارکت مسئولان دستگاههای اجرایی را خواستار شد و گفت:حضور در مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس باعث انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مي شود و اين اثر گذار است.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج بافق در ادامه با اشاره به اینکه انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان از مهمترین برکات برگزاری اردوهای راهیان نور است، افزود: اردوهای راهیان نور، عاملی اساسی در زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه ایثارگری است.

سرهنگ رضا جمالي با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه (زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست) افزود: همه مسئولین باید به خود ببالند و شکرگزار باشند که در این کار بزرگ معنوی سهیم هستند و برای پشتیبانی و حمایت از این حرکت فرهنگی تمام توان خود را به کار گیرند.

وي در ادامه با اشاره به آمار اعزام جوانان به مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور در سال گذشته گفت : شهرستان بافق سال گذشته  بيش از 1500 نفر در قالب 39 دستگاه اتوبوس به مناطق عملياتي اعزام داشته است.