همزمان با هفته سلامت

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ همزمان با هفته سلامت ،جلسه شوراي سلامت و بهداشت شهرستان بافق با حضور فرماندار ، سرپرست شبكه بهداشت و درمان و اعضاي اين شورا درمحل فرمانداري بافق برگزار شد.

فرماندار بافق ضمن گراميداشت هفته سلامت بر برگزاری هرچه بهتر برنامه های اين هفته با محوریت غلبه بر دیابت و آگاه سازی مردم در این خصوص تاكيد كرد.

سيد مهدي طلايي مقدم افزود : باید دانش و آگاهی مردم را نسبت به مسائل بهداشت فیزیکی و بهداشت عمومي افزایش دهیم تا خود مردم نیز به عنوان بازویی برای شبكه بهداشت و درمان در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها بخصوص بيماري ديابت عمل کنند.

وي ضمن تاكيد به ترويج آموزش همگاني ، خودمراقبتی و سلامت ، تغذيه مناسب و رعايت بهداشت عمومي گفت : بايد مباحث برنامه خود مراقبتي در سند چشم انداز ديده و اجرايي شود.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان بافق ضمن تشریح برنامه‌های هفته سلامت، مشارکت همه‌ی ادارات را در برنامه‌هاي بهداشت و سلامت شهرستان خواستار شد و گفت : امسال هفته سلامت با شعار سال "غلبه بر دیابت" از اول اردیبهشت 95 آغاز می شود.

دكتر مسعود دانشي با اشاره به شيوع ديابت در كشور بخصوص در استان يزد عنوان داشت: امروزه از از ديابت به عنوان قاتل خاموش ياد مي شود و همه ما باید با رعایت الگوی صحیح مصرف مواد غذایی از سنین کودکی با بیماری دیابت و سایر بیماریهای غیر واگیر مبارزه نماییم.

وي سه علت اصلي مرگ و مير در دنيا را بيماري هاي قلبي و عروقي ، حوادث و سرطان اعلام كرد و گفت : بيماري ديابت نقش عمده اي در ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي دارد.

دانشي با اشاره به اينكه در جهان هر 30 دقيقه يك نفر به بيماري ديابت مبتلا مي شود گفت : در حدود 80درصد از سلامت جامعه بر عهده مردم است كه با انجام خودمراقبتي مي توانند از ابتلا به اين گونه بيماري ها جلوگيري كنند.

در ادامه رئيس مركز بهداشت شهرستان بافق به برنامه ملي خودمراقبتي توسط وزارت بهداشت و درمان اشاره كرد و تاثيرات برنامه خودمراقبتي را بر زندگي افراد جامعه بيان نمود.