به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ آيين جشن تكليف 300 دانش آموز پسر بافقي با حضور فرماندار ، رئيس آموزش و پرورش و جمعي از مسئولان و مربيان در سالن همايش آهنشهر برگزار شد.

فرماندار بافق ضمن تبريك به دانش آموزان ، سن تکلیف را مقطعی حساس از زندگی دانست و گفت: از این پس مسئولیت مهمی بر دوش شما دانش آموزان است و این روز منشا تغییر و تحولات شماست.

سيد مهدي طلايي مقدم به دوصفت بخشندگي و مهربانيت خداوند اشاره كرد و آنها را اولين و بزرگترين صفات خداوند خواند و خاطر نشان كرد: در زندگي روزمره از صفت بخشندگي براي پدر و صفت مهرباني را براي مادران استفاده مي كنيم پس بايد زحمات و تلاش هاي اين دو فرشته الهي را قدردان باشيم.

وي در ادامه به برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و از جشن تكليف سياسي دانش آموزان در آينده اي نزديك خبر داد و افزود : شما دانش آموزان به عنوان آينده سازان اين كشور به سن بلوغ سياسي خواهيد رسيد كه نقش مهمي در سرنوشت كشور و شهرستان خود خواهيد داشت.

طلايي مقدم دانش آموزان را به عنوان هميار انتخابات در اين مرحله از انتخابات مجلس نام برد و تصريح نمود: امروز شما تكليفي به غير از تكليف ديني داريد و آن دعوت خانواده و اطرافيان به حضور در انتخابات 10 ارديبهشت مي باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق در این مراسم معنوی گفت: 300 نفر از دانش آموزان پسر پایه هشتم این شهرستان ، ورود به سن تکلیف شرعی خود را جشن گرفتند.
علی اصغر رنجبر با اشاره به اینکه سن تکلیف سرآغاز تحول و مرحله پراهمیتی از زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت است افزود: هدف از برگزاری این مراسم با عنوان "جشن عبادت"،  آمادگی دانش آموزان برای آغاز دوران تکلیف به شکلی جذاب و به یاد ماندنی و آشنایی آن ها با وظایف دینی است.
اجرای سرود، نمایش، سخنرانی و ... از دیگر برنامه های این مراسم بود.