به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ سرپرست فرمانداري بافق در ادامه بازديد هاي دوره اي از ادارات شهرستان، با حضور در كميته امام خميني(ره) شهرستان با خدمات و فعاليت هاي اين نهاد آشنا شد.

محمد زاده رحماني در بازديد از واحدهاي مختلف كميته امداد و نحوه عملكرد آنان گفت: رمز موفقيت كميته امداد امام خميني(ره) اين است كه نيروهاي آن با عشق و علاقه خدمت مي كنند.

وي در نشست با رئيس و معاونان كميته امداد امام خميني(ره) بافق، يكي از كارهاي خيلي مهم كميته امداد را خودكفايي مددجويان دانست و خاطر نشان كرد: كميته امداد توانسته است با كمترين هزينه خدمات بسيار خوبي انجام دهد و اقدامات خود را در راستاي توانمند سازي، خودكفايي و كارآفريني متمركز كند.

سرپرست فرمانداري بافق گفت: نظارت بر پرداخت وام ها و كمك هاي مالي دليل موفقيت كميته امداد خميني(ره) در زمينه اشتغالزايي است.

زاده رحماني يكي از ديگر از اقدامات مهم و ارزنده اين نهاد را توجه به تحصيل فرزندان خانواده هاي تحت پوشش و كم بضاعت دانست و تصريح كرد: كميته امداد با فراهم كردن بستر علم و تحصيل زمينه ارتقاء سطح فرهنگ و دانش فرزندان خانواده هاي كم بضاعت را براي آينده اي روشن مهيا كرده است.

در ادامه رئيس كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به اينكه 6/1جمعيت شهرستان تحت پوشش اين نهاد مي باشند، گفت: بيش از 700 خانوار در بافق تحت پوشش و حماين كميته امداد هستند كه از اين تعداد 145 خانوار در روستاهاي شهرستان مي باشند.

سيد رضا هاشمي پور افزود: از اين تعداد خانوار ، 38 خانوار فاقد مسكن مي باشند كه زمين براي احداث مسكن آنان فراهم شده و در حال پيگيري اعتبار مورد نياز هستيم.

وي گفت:کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بافق 220 دانش آموز تحت حمایت دارد که در مقاطع مختلف آموزشی مشغول به تحصیل می باشند.

هاشمي پور با اشاره به اينكه اشتغال مددجویان از مهمترین دغدغه های مسئولان کمیته امداد است، يادآور شد: در اين راستا در سال جاري 107 مورد وام خودكفايي پرداخت كه موجب شد 20 خانوار تحت پوشش خودكفا شده و هم اكنون مي توانند نیازهای زندگی خود و افراد خانواده را برطرف کند.

رئيس كميته امداد بافق در پايان به ساير خدمات اين نهاد از جمله صدور بيش از 400 كارت درمان براي مددجويان، اختصاص 150 سبد غذايي در چهار مرحله در سال، اعزام مددجويان به مشهد مقدس و تحت پوشش قرار گرفتن 62 يتيم در طرح ايتام و محسنين اشاره كرد و توضيحاتي ارائه نمود.

گفتني است در ادامه سرپرست فرمانداري بافق به اتفاق رئيس و معاونان كميته امداد بافق از منازل در حال احداث مددجويان بازديد و با يك خانواده تحت پوشش اين نهاد ديدار كرد.