مدير كل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد :

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ صبح امروز نشست هم انديشي دهياران و روساي شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش مركزي بافق پيرامون تشريح طرح مشاركت روستاييان در ايجاد، استقرار و سرمايه گذاري در طرح هاي اقتصادي روستايي با حضور مديركل امور روستايي و شوراها استان يزد، معاون فرماندار و بخشدار مركزي بافق  و جمعي از دهياران و روساي شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.

مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداري يزد در اين نشست ارتقاء درآمد روستائيان ، مشاركت حداكثري در فعاليتهاي اقتصادي روستاييان را از جمله اهداف طرح مشاركت روستاييان بيان كرد و اظهار داشت : توسعه اقتصادی روستاها با رویکرد مشارکت روستاییان یکی از راههای موثر و تجربه شده در اين زمينه است.

هادي مقيمي با اشاره به مزایای طرح مشاركت روستاييان گفت : روستاييان مي توانند با هدايت نقدينگي خود به سمت فعالیت های اقتصادی مولد و پایدار گام موثري در اشتغالزايي و افزایش توان اقتصادی مردم ، بهبود معیشت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها داشته باشند.

وي بيان كرد : در طرح یاد شده دولت به میزان چهار برابر آورده روستاییان، تسهیلات با کارمزد سه درصد واگذار می کند که به هر 25 خانوار مبلغ هفت میلیارد ریال وام پرداخت می شود كه روستاییان باید 40 درصد آورده داشته باشند و 60 درصد مابقی به صورت تسهيلات با كارمزد سه درصد به آنها داده می شود.

مقيمي افزود: اگر تعداد خانوار بیش از 200خانوار باشد سهم مشارکت مردم 20 درصد و دولت نیز 80درصد است اما در اینجا سقف تسهیلات نداریم كه با توجه به نوع طرح و به هر میزان که نیاز باشد تسهیلات ارائه می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداري یزد گفت: استان يزد در اجراي طرح هاي مشاركتي نسبت به جمعيت روستايي كشور پيشتاز مي باشد كه ماه گذشته كلنگ اولين طرح در استان به زمين زده شد.

وي خاطر نشان كرد : از 100 طرح موجود در كشور 16 طرح متعلق به استان يزد مي باشد كه در اين راستا 12 طرح آن مصوب و براي پرداخت تسهيلات به كميته اجرايي ارسال شده است.

بخشدار مركزي بافق نيز در ابتداي اين نشست ضمن عرض خيرمقدم و گراميداشت روز دانشجو گفت:با همدلي و همزباني ميتوان در راستاي رونق بخشي ، توسعه پايدار روستاها گام برداشت.

محمد رضا فتاحي همچنين بر ضرورت تشویق مردم برای مشارکت در اجرای طرح های مختلف در مناطق روستایی توسط دهیاران تاكيد نمود.