به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ آیین تجلیل از 102 نفر از برترین های کنکور سراسری سال 94 و 95 بافق با حضور معاون سياسي امنيتي استاندار يزد ، فرماندار بافق، مديرعامل شركت سنگ آهن مركزي،معلمان و جمعي از مسئولان محلي در سالن همايش هاي آهنشهر اين شهرستان برگزار شد.

 محمد علی طالبی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور به اهمیت علم و دانش در توسعه جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت : توسعه اقتصادی و فرهنگی هر جامعه بستگی به تقویت علمی و استفاده مناسب از ظرفیت های انسانی آن دارد.

وی تصریح کرد: افکار و اندیشه ها نقش مهمی در توانمندی و هدایت برنامه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی دارد.

طالبی  خاطر نشان کرد: شهرستان بافق اگر بخواهد به قطب اقتصادی استان یزد تبدل شود باید پتانسیل های موجود را در زمینه های علمی و فرهنگی به کار گیرد و آنرا به سمت کمال هدایت کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استاندار یزد بیان داشت : حمایت خانواده ها و مسئولان دوعامل مهمی است که  در ایجاد و ارتقاء امگیزه دانش آموزان برای کشب رتبه های برتر و تلاش برای ساختن آینده جامعه تاثیر بسزایی دارد.

طالبی همچنین از  زحمتکشان و حامیان حوزه آموزش و پرورش  به خاطر تلاش و کوشش در راستای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان قدر دانی کرد.

فرماندار بافق نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از زحمات و تلاش هاي دانش آموزان ممتاز و والدين آنها اظهار داشت: دانش آموزان بافقي همواره در تمامي زمينه ها شهرستان بافق را در سطح استان و كشور نمونه جلوه دادند و باعث سرافرازي و سربلندي اين خطه شدند.

سيد مهدي طلائي مقدم در ادامه اين مراسم خرج در موضوع آموزش و پرورش دانش آموزان را سرمايه گذاري عنوان كرد و افزود: در آموزش و پرورش هر چقدر هم هزينه شود خود يك نوع سرمايه گذاري محسوب مي شودو اين سرمايه گذاري نقش بسزايي در آباداني وتوسعه آينده شهرستان در پي خواهد داشت.

 گفتنی است از بین برترین های کنکور سراسری در بافق 38دانش آموز رتبه زیر هزار را کسب کرده اند.