800 میلیارد تومان دیگر نیز جهت اتمام کار پروژه راه آهن نیاز است


به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ جلسه کارگروه توسعه شهرستان با محوریت پروژه راه آهن یزد اقلید و پروژه های گازرسانی شهرستان و با حضور محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ، سید حامد رضا صفوی معاون بهره برداری شرکت ملی گاز استان ، علی گل نماینده مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استان یزد ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و دیگر مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .
نماینده مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استان یزد گفت :راه آهن یزد اقلید 274 کیلومتر است که الان 94 کلیومتر آن روسازی شده و از کل مسیر 97 درصد عملیات زیرسازی تکمیل است و مابقی عملیات روسازی منوط به تأمین نقدینگی است .
علی گل به مسائل مهم پروژه اشاره کرد و افزود:یکی از مسائل پروژه تقاطع های  اصفهان شیراز، ابرکوه سورمق می باشد که بیشترین کار زیرسازی در این تقاطع ها است که که با همت مسوولین و حل مشکل نقدینگی و بازدید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا ، می توان تا دو سال آینده بهره برداری کرد.
وی اضافه کرد: روسازی از سمت اقلید در حال شروع شدن می باشد که جهت انجام کار حداقل 100 میلیارد  تومان پول نقد لازم است . مدیر پروژه راه آهن تصریح کرد :تا امروز مبلغ  470 میلیارد تومان در پروژه راه آهن اقلید-یزد هزینه شده و حدود 800 میلیارد تومان دیگر نیز جهت اتمام کار نیاز می باشد .
گل با بیان اینکه بیشترین کار روی کمربندی ابرکوه متمرکز شده افزود :در مورد کنارگذر کمربندی ابرکوه برنامه داریم که تا شهریور 13 کیلومتر را زیر عبور ببریم. تقاطع ورودی 4 طرح بوده که شهردار مشاور گرفته و در حال بررسی است فقط مشکل تأمین آب داشتیم که قرار شده حل شود.
نماینده مردم شهرستانهای ابرکوه،بافق،بهاباد،مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: ما طی جلسه ای که با آقای نوبخت داشتیم قصد دستور چند پروژه را داشتیم که یکی هم بحث راه ابرکوه بود .
محمدرضا صباغیان افزود :تاکید ایشان بر پرداخت طلبهای پیمانکاران پروژه های نیمه تمام از طریق اسناد خزانه بود و این پروژه مربوط به تقریبا آخر سال قبل است.
فرماندار ابرکوه هم گفت: در بحث راه آهن مقرر شده بود ایستگاه مریم آباد ابرکوه کلنگ زنی و احداث آن شروع شود که متأسفانه محقق نشد.
محمد کاظمی نسب افزود:بحث پل جرقوئیه هم به خاطر گرد و خاکی که در منطقه از تردد ماشین های سنگین ایجاد می شود موجب خسارت زدن به محصولات باغی و زراعی وموجب نارضایتی و شکایت کشاورزان شده که متأسفانه به یک مشکل اجتماعی تبدیل شده است.
وی اظهار داشت :با توجه به اینکه این پروژه هنوز در اولویت قرارگاه خاتم الانبیا نیست اعتبارات خاصی به آن تعلق نمی گیرد و باید تلاش شود که در اولویت های قرارگاه قرار گیرد. مهم این است که به قرارگاه پول تزریق شود و این باید با محوریت شخص آقای نوبخت انجام شود.